sunnuntaina, tammikuuta 14, 2007

Lisää lunta...

No niin... pitikin mennä epäilemään lumen jäämistä maahan... viime sunnuntaina oli hirveä lumimyrsky ulkona!! Lunta tuli ja tuuli siihen mittaan että ulkona oli vaikeata pysyä pystyssä! Erik ja Saga lähtivät kuitenkin heti ulos ja upea lumilinna rakentui tosi nopeasti meidän pihalle! Sen jälkeen lähdettiin mummille syömään ja tapaamaan Jari-enon tyttöystävää Christineä ensimmäistä kertaa. Erik oli päättänyt olla ujo ja siinä kesti vähän aikaa ennenkuin Erik pääsi vauhtiin ja ennenkuin suu taas kävi samaan mittaan kuten tavallista. =) Kiva ilta, toivottavasti tavataan Christine uudestaan pian!

Tällä viikolla Erik on ollut uimakoulussa koulun kanssa. Erikin opettaja Lollo kertoi että Erik oli ollut tosi taitava uimari ja osannut kroolatakin! Perjantaina oli sitten vihdoin ja viimein luistelua lukkarissa. Oli tosi kivaa mutta väillä oli pakko huilia, kuten kuvasta näkyy! =) Pitää vaan viedä luistimet terotettavaksi ja ostaa uusi kiekko, että pääsee kunnolla pelaamaan lätkää!

Ja nyt kun lunta vihdoin ja viimein on, niin Erikille on ostettu uusi Stiga. Mennään hakemaan se maanantaina mummin luota, siitä tulee kiva ylläri Erikille! =)

Juuri nyt: Isin luona tekemässä ihan omaa hopeasormusta!

lauantaina, tammikuuta 13, 2007

Vihdoinkin lunta & leffa

Tänä yöna satoi lunta, vihdoin ja viimein! Lumitonta talvea on riittänyt tähän asti, mutta tänä aamuna maassa oli pari cm lunta!! Asteet ovat kuitenkin plussan puolelle, joten todennäköisesti tämä lumi ei jää maahan, mutta Erik kerkesi pulkkamäkeen ekaa kertaa ainakin! Ajatella että Erik vielä pyöräili pari viikkoa sitten, pyöräillä joulukuussa... on kyllä maailman ilmasto tosiaankin muuttumassa. =(

Iltapäivällä lähdettiin leffaan, katottiin Karvakamut joka kertoi harmaakarhu Boogista ja sen peurakaveri Elliotista. Vielä on vähän pitkä aika istua puolitoista tuntia elokuvissa, lopussa oli vähän kuin olisi ollut muurahaisia Erikin housuissa, mutta katottiin kuitenkin leffa loppuun.
Leffan jälkeen käytiin Tuvan luona viemässä Barbapapa-filmi, se kun tykkää nykyään Barbapapasta hirveästi. Erik, Tuva ja Håkan kerkesi ajella radio-ohjattavaa autoa ennekuin me ohjattiin oikea auto kotiin ja ruokaa päin. Ruoasta puheenollen, huomenna mennään mummille syömään ja saadaan tavata Jari-enon tyttöystävä Christine ensimmäistä kertaa. Erikillä on kovasti kysymyksiä, mm että kuka kysyi lupaa kun niistä tuli pari... =) Lisää kysymyksiä ja vastauksia huomenna!

Juuri nyt: Etuhampaat on kovasti tulossa ja Optimus Primus rules!

Joulu 2006

Ja niin se joulu on taas ohi! Tänään laitettiin joulukuusi takaisin kellariin ja muisteltiin jouluaattoa. Onneksi joulupukkia ei yhtään haitannut että lunta ei ollut ollenkaan, se tuli kumminkin meille yöllä ja söi koko lautasellisen tonttupuuroa ja jätti kaksi pakettia Erikin joulusukkaan. Ilo oli aamulla valtava kun ekasta paketista löytyi Tamagotchi ja toisesta hieno paita! Kohta sen jälkeen tuli mummi, Öja ja Jari ovesta sisään syömään jouluaamupalaa. Loput tonttupuurosta maistui hyvältä ja aamupalan jälkeen lähdettiin mummille viettämään joulua!

Joulupukkia odoteltiin kovasti ja mummin hyvän jouluruuan jälkeen ovelta kuului vihdoin ja viimein koputus. Erik joka on viime joulusta asti ollut ihan varma että joulupukki on vain Jari-eno pukeutuneena, hämmästyi todella kun Joulupukin jälkeen ovesta sisään astui Jari... =)
Monta pakettia löytyi pukin säkistä kuten tavallista ja ilo oli taas katossa kun sieltä löytyi melkein kaikki toivomuslistalta! Väsyneinä ja tyytyväisinä lähdettiin iltamyöhällä kotiin nukkumaan!

Uuden vuoden Erik vietti isillä ja Fialla. Päivällä laskettiin kelkalla (Stödessä on näköjään lunta) ja illallinen nautittiin Fian vanhemilla. Sen jälkeen ammuttiin tietysti raketteja ja pommeja, harmi vaan kun noi raketit aina loppuu niin nopeesti, Erik totesi. =)

Juuri nyt: Koulua ja kavereita kaivataan kovasti!