tiistaina, huhtikuuta 10, 2007

Hauskaa Pääsiäistä!

Meillä on ollut tosi rento pääsiäinen! Sää ei tietysti ole ollut kaikkein paras. Kiirastorstaina myrskysi kunnolla kun Erik lähti mökille Mummin ja Öjan kanssa. Mökillä ei ollut lunta melkein ollenkaan mutta järvi on vielä kauniissa jäässä. Perjantaina tuli Jari ja Kristin mökille grillaamaan ja syömään. Erik etsi ja löysi pääsiäsmunia ja maalasi hienon äidillekin!

Lauantaina lähdettiin kotiinpäin. Erik lähti heti ulos kavereitten kanssa leikkimään. Meidän rappuun on muuttanut kaksi poikaa, William ja Anthon ja näistä kolmesta on tullut hyviä kavreita. Sunnuntai ja maanantai olivat myös rentoja päivä ihan kotona vaan, sää parani ja Erik pääsi ulos pyöräilemäänkin.


Vaikka ei ihan tällä mönkijällä kuvassa, se on onneksi isin luona Stödessä! =) Tämä pieni loma on ollut ihana ja tarpeellinen, Erik ei edes halunnut takaisin kouluun tiistaina. =) Nyt odotellan kovasti toukokuuta ja varsinkin 18:a päivää, milloin on Erikin 7-vuotis synttärit!! Todennäköisesti vuokrataan lokaali meidän viereisestä talosta, niin että tilaa riittää ja päästään viettämään kunnon juhlat! Rullaluistimet on Erikin toivomuslistalla, huokaus sanoo äiti. =)

Juuri nyt: Kohta alkaa ulkotreenit futiksessa! Kivaa! Skoj!

keskiviikkona, maaliskuuta 28, 2007

Viime sunnuntaina pakattiin reppu ja ajeltiin Sidsjönille Radio Guldin pilkkikilpailuun. Monan, Sandran, Annan, Nissen, Matildan, Jocken, Lotan och Leopoldin kanssa istuttiin jäällä auringossa ja pilkittiin! Ilma oli mahtava, auringossa oli niin kuuma että ihan paidoissa vaan istuttiin aurinkotuoleissa! Tosi paljon ihmisiä oli jäällä pilkkimässä, aurinkoa ottamassa ja kuuntelemassa Radio Guldia.

Harmi että kalaonni oli sitten vähän huonompi. Nisseltä lähti tosi iso kala karkuun juuri kun se sai sen reiästä ylös. Nisse hyökkäs sen perään koko kädellä, mutta ei onnistunut saamaan muuta kuin märän paidan ja verisen peukalon kun kala vielä puraisi suoraan käteen. =) Matilda sitten saikin meidän ainoan kalan ja tuli neljänneksi lasten kilpailussa ja voitti iPodin. Onnea! Voittajakala painoi 1.100 gr ja voitti 10 000 kruunua. Ei ois mun lompakkokaan yhtään pannu hanttiin... =) Pienin kala voitti myös, se painoi 35 gr. Erik ja Saga väsyivät kalattomaan kilpailuun ja juoksivat slalomrinnettä ylös ja pyllymäkeä alas. Sitten olikin välipalan aika ja hodarit ja mehut upposi kaikkien masuihin. Oltiin jäällä kolme tuntia ja saatiin kiva rusetus poskille!


Kilpailun jälkeen mentiin Jarille ja Kristinille syömään. Ne on muuttanut yhteen Korstaan missä niillä on kaksio. Juuri nyt on remppaus menossa, kämppä on just nyt tosi raidallinen, kaikki vanhat tapetit ovat raidallisia, pystysuoraan ja vaakasuoraan ja joka suoraan. =) Erik kävi myös pihalla leikkimässä ja heti löytyi pari kaveria, ei ole poika kovin ujo ainakaan. =)

Juuri nyt: Pääsiäisloma on ovella... viisi toivottavasti aurinkoista vapaapäivää!

Hiihtoloma!

Ja siinä se sitten meni, hiihtoloma. Otin vapaata töistä torstain ja perjantain, niin että mekin päästiin viettämään vähän hiihtolomaa. Torstaina lähdettiin Alnön uimahallille missä oli sata ja tuhat lasta ja tosi iso puhallettava kiipeily-teline-juttu vedessä. Se oli tosi mahtava Erikin mielestä joka juoksi ja kiipeili sen läpi monta kertaa! Siinä lopussa oli iso liukumäki, tosi kovaa meni suoraan veteen. Huomasin että Erik tarttee lisää uima-harjotusta, vähän on vielä vaikeeta saada "sammakon-potkut" luistamaan kunnolla. Mutta sukellus käy tosi hienosti. Ja siinä se loma menikin! Maantaina oli taas ikävä kavereita ja koulua! =)

Muuten on ollut isin luona hirveä vauhti päällä kun isi on ostanut Erikille (ja varmaan itselleensä myös) mönkijän! Erik vetelee sillä kuulemma kaasu pohjassa ja tosi kivaa on ajella kuulemma! Onneksi on kypärä päässä...! =) Kuva mönkijästä ja Erikistä tulee tänne kohta.

Juuri nyt: Suunitellaan kesää...

keskiviikkona, helmikuuta 21, 2007

Kohta hiihtoloma!

Viikot vierii tosi nopeasti ja kohta on jo hiihtoloma! Mietin parin lomapäivän ottamista Erikin hiihtolomalla, että päästäis pulkkamäkeen ja vaikka uimahallille. Sää saisi kyllä helpottaa vähän, just nyt on noin -15 pakkasta, mun puolesta saisi olla mielummin -2 astetta... Niin ois kivempi tehdä jotain.

Erik on ollut taas futisharkoissa ja säärisuojat ja uudet sukat toimivat loistavasti. Göran osti Erikille sähly-mailan ja se oli sitten tosi onnelinen poika joka sai pelata uudella ihan omalla mailalla harkoissa!

Tiistaina oli koulussa Pikku Vasaloppet ja Erik hiihti hyvin kuten kuvasta näkyy. Kaikki koululaiset saivat mitalin, mehua ja lämmintä ruusunmarjasoppaa hiihdon jälkeen. Perjantaina on uusi hiihtokilpailu, tällä kertaa Stockvikin Hiihtostadionilla. Eli tosi urheilullinen viikko menossa!

Juuri nyt: Suunnitellaan huoneen vaihtoa kun Erik saa Jarin ison sängyn!!

maanantaina, helmikuuta 05, 2007

Futista!

Vihdoin ja viimein ekat futisharkat! Erik on jankuttanut jo kauan siitä että haluaisi alkaa pelaamaan Kubenin klubissa. Ja viime tiistaina olikin sitten ekat harkat! Jalkapallon lisäksi pelataan myös sählyä lämmitykseksi. Kivana yllätyksenä oli myös se että Christianin äiti oli valmentajana, Erik ja Christian kun eivät ole nähneet tarhan loppumisen jälkeen. No nyt olikin sitten tosi hauskaa nähdä! Ja nyt sitten lisätään säärisuojat, uudet shortsit ja sählymaila ostoslistaan. Sählyäkin kun pelataan siellä aina välillä. Harkat on joka tiistai klo 18-19, pitäisköhän äidin sitten lenkille sen ajaksi?! =) Toivottavasti Erik viihtyy ja haluaa jatkaa pelaamista, olisi hyvä harrastus Erikille!

Viime viikonloppuna Erik oli isin luona ja käymässä myös Kalle-ukin luona. Moottorikelkalla ajelemassa metsässäkin käytiin. Kivaa oli ja lujaa kuulemma meni!Tänä viikonloppuna lähdetään mummin ja Öjan mökille juhlimaan Mummin synttäreitä ja Stigalla hurjastelemaan. Jari ja Christine lähtee myös mukaan. Ai niin, me ollaan ostettu uusi digitalkamera, eli kohta varmaan näkyy uusia ja parempia kuvia täällä!

Juuri nyt: Pidetään peukkuja ettei Erikin kouluun tungeta pienten lasten osastoa samalla kuin opettajien virkoja vähenee, niinkuin uhataan. Miksi poliitikot aina säästää rahaa lasten kustannuksella???

sunnuntaina, tammikuuta 14, 2007

Lisää lunta...

No niin... pitikin mennä epäilemään lumen jäämistä maahan... viime sunnuntaina oli hirveä lumimyrsky ulkona!! Lunta tuli ja tuuli siihen mittaan että ulkona oli vaikeata pysyä pystyssä! Erik ja Saga lähtivät kuitenkin heti ulos ja upea lumilinna rakentui tosi nopeasti meidän pihalle! Sen jälkeen lähdettiin mummille syömään ja tapaamaan Jari-enon tyttöystävää Christineä ensimmäistä kertaa. Erik oli päättänyt olla ujo ja siinä kesti vähän aikaa ennenkuin Erik pääsi vauhtiin ja ennenkuin suu taas kävi samaan mittaan kuten tavallista. =) Kiva ilta, toivottavasti tavataan Christine uudestaan pian!

Tällä viikolla Erik on ollut uimakoulussa koulun kanssa. Erikin opettaja Lollo kertoi että Erik oli ollut tosi taitava uimari ja osannut kroolatakin! Perjantaina oli sitten vihdoin ja viimein luistelua lukkarissa. Oli tosi kivaa mutta väillä oli pakko huilia, kuten kuvasta näkyy! =) Pitää vaan viedä luistimet terotettavaksi ja ostaa uusi kiekko, että pääsee kunnolla pelaamaan lätkää!

Ja nyt kun lunta vihdoin ja viimein on, niin Erikille on ostettu uusi Stiga. Mennään hakemaan se maanantaina mummin luota, siitä tulee kiva ylläri Erikille! =)

Juuri nyt: Isin luona tekemässä ihan omaa hopeasormusta!

lauantaina, tammikuuta 13, 2007

Vihdoinkin lunta & leffa

Tänä yöna satoi lunta, vihdoin ja viimein! Lumitonta talvea on riittänyt tähän asti, mutta tänä aamuna maassa oli pari cm lunta!! Asteet ovat kuitenkin plussan puolelle, joten todennäköisesti tämä lumi ei jää maahan, mutta Erik kerkesi pulkkamäkeen ekaa kertaa ainakin! Ajatella että Erik vielä pyöräili pari viikkoa sitten, pyöräillä joulukuussa... on kyllä maailman ilmasto tosiaankin muuttumassa. =(

Iltapäivällä lähdettiin leffaan, katottiin Karvakamut joka kertoi harmaakarhu Boogista ja sen peurakaveri Elliotista. Vielä on vähän pitkä aika istua puolitoista tuntia elokuvissa, lopussa oli vähän kuin olisi ollut muurahaisia Erikin housuissa, mutta katottiin kuitenkin leffa loppuun.
Leffan jälkeen käytiin Tuvan luona viemässä Barbapapa-filmi, se kun tykkää nykyään Barbapapasta hirveästi. Erik, Tuva ja Håkan kerkesi ajella radio-ohjattavaa autoa ennekuin me ohjattiin oikea auto kotiin ja ruokaa päin. Ruoasta puheenollen, huomenna mennään mummille syömään ja saadaan tavata Jari-enon tyttöystävä Christine ensimmäistä kertaa. Erikillä on kovasti kysymyksiä, mm että kuka kysyi lupaa kun niistä tuli pari... =) Lisää kysymyksiä ja vastauksia huomenna!

Juuri nyt: Etuhampaat on kovasti tulossa ja Optimus Primus rules!